03-6-255-255

גמילה מחיתולים- ילד מתאפק

כל תינוק שנולד בחברה של היום, לרוב הוריו נצמדים אל נורמות ושמים לתינוק חיתול מיום היוולדו. בפעולה זו, מלמדים אותו כי הוא יכול לעשות את צרכיו בכל זמן נתון.

אולם, לאחר כשנתיים בהן הילד התרגל לעשות את צרכיו בדרך מסוימת אשר חי איתה בהרמוניה מלאה, לפתע ההורים מלמדים אותו דרך חדשה ושונה לחלוטין. דרך שאומרת לו שלא ניתן לעשות צרכים בכל עת ובכל מקום, אלא באסלה בלבד.

לכן, ניתן לומר כי גמילה מחיתולים היא מעבר מהרגל אחד למשנהו. מעבר בין הרגלים הוא משימה לא פשוטה כלל! אפילו עבורנו, המבוגרים. כלה בהרגלי אכילה ואף הפסקת עישון. לא מעט אנשים ניסו ומנסים לשנות הרגלים באורח החיים שלהם, מתוך ההכרה בחשיבות הבריאות והאסתטיות  שלהם- אך נכשלים שוב ושוב. לכן, מתוך הדברים הללו, ניתן להבין כי שינוי הרגלים עבור הילדים יכול להיות משימה קשה מנשוא.

אז כן, יש ילדים אשר מביעים סימני מוכנות ובשלים לתהליך, הן רגשית והן פיזיולוגית. כמו כן, קיבלו הכנה מלאה מהוריהם, אחיהם, חבריהם בגן – כאשר כולם משתמשים באסלה לעשיית צרכיהם, וכך פיתחו רצון לחקות אותם בהצלחה. כך, הם מצליחים לבצע את המעבר משימוש בחיתולים, אל שימוש באסלה בהצלחה ובפשטות.

 

אולם, יש חלק משמעותי של ילדים שעבורם המעבר הזה לא בא בקלות. ילדים רבים פיתחו תלות חזקה בחיתול, אשר הפך למקור תחושת הביטחון שלהם. לכן, הפרידה ממנו נתפסת בעיניהם כמאיימת ומפחידה עד מאוד.

למשל יכול לקרות במקרה בתהליך גמילה מחיתולים, הילד מתאפק לאורך זמן. חשוב מאוד לשים לב על ילד שהתחיל גמילה מחיתולים, לא מצליח לעשות את צרכיו בשירותים. במקרים אלה יש לאבחן מהי הבעיה.

ד”ר ברוך קושניר פיתח מודל התערבות טיפולית אשר הצליח לשחרר אלפי ילדים עם בעיות ביציאות.

קיימות שלוש קבוצות אשר אליהן ניתן לשייך בעיות מהסוג הזה:

  1. חרדת אסלה– חרדה אשר באה לידי ביטוי בדרך כלל אצל ילדים סביב גילי 2-5, אשר כלל אינם מסוגלים לעשות יציאה באסלה. חלק מילדים מביעים מסוגלות להגיע אל האסלה, להתיישב ולנסות, אך לא מצליחים. וכן ישנם ילדים אשר כלל אינם מסוגלים לשבת על האסלה. במקום זאת, הם עושים יציאות בתחתונים ואף מבקשים חיתול על מנת לעשות זאת.
  2. התלכלכות– במקרה זה מדובר על ילדים בגילים 5-11 המביעים מסוגלות לעשות יציאות באסלה, אך בנוסף לזאת מלכלכים את בגדיהם. זה נובע מתוך איפוק ודחייה של ההליכה לשירותים. ניתן לראות כמויות משתנות של צואה בבגדים במקומות שונים, וכך ממשיכים להסתובב עם הריח הרע הנודף מהם במשך שעות.
  3. התלכלכות והתאפקות ממושכת– תואם לילדים בגילים 4-11 כאשר במשך חודשים רבים ואף שנים, מתאפקים וחווים עצירויות לפרקי זמן ארוכים במיוחד. לעיתים ניתן לראות כי הם משחררים כמויות משתנות של צואה על בגדיהם. וכן, הם חסרי התנסויות של התרוקנות מלאה באסלה או בבגדיהם. הילדים הללו סובלים, פיזית ונפשית.

גמילה מחיתולים ילד מתאפק

לכל אחת מהקבוצות הללו המצוינות לעיל ישנה תכנית טיפולית מעשית ומפורטת, שלב לאחר שלב. מטרת התכנית היא שחרור הילדים וההורים מתוך מעגל הקסמים בו הם שבויים וממשיכים לבצע פעולות חסרות תועלת, ואף הרסניות. במהלך התכנית, ההורים יקבלו הנחיות מסודרות ופרקטיות אשר יובילו אותם לפתרון כל הבעיות.

על מנת לקבל את הסיוע הנחוץ ביעילות, יש לזהות תחילה את הבעיה ממנה סובל הילד שלכם. במידה ולא הצלחתם לזהות ולשייך את ילדכם לאחת מן הקבוצות הללו ואתם מרגישים שאתם זקוקים לסיוע בזיהוי ואבחון הבעיה של ילדכם- מוזמנים ליצור עמנו קשר ונשמח לעזור.

כאן במרפאתנו עם מעל שלושים שנות ניסיון, תוכלו לקבל עזרה מקצועית בנושא גמילה מחיתולים. שיטות הטיפול שלנו מתחדשות ומתעדכנות כל העת, לצד מחקר ואף פרסום מאמרים בספרות המקצועית. אנשי צוות המרפאה הם פסיכולוגים אשר עובדים בהדרכתו וליוויו של ד”ר ברוך קושניר. כמו כן, הם בעלי הכשרה והתמחות בתחום טיפול בבעיות הרטבה ושליטה בסוגרים. חשוב לציין כי במרפאתנו עושים שימוש באמצעים טכנולוגיים, בין המתקדמים בעולם. בשל כך, ניתן לבצע התאמה אישית של כל מכשיר לכל צורך של המטופלים.

הצוות המקצועי שעובד במרפאתנו יעניק לכם הדרכה מפורטת, ליווי, הדרכה ותמיכה לאורך כל תקופת הטיפול. בנוסף לפגישות המעקב שיש לבצע במרפאה, אנחנו זמינים עבור המטופלים בכל שאלה באמצעות הטלפון והאינטרנט.

לקבלת מידע נוסף וקביעת תור לייעוץ מקצועי או לקבלת אבחון, חייגו 03-6255255.

דילוג לתוכן