03-6-255-255

רגרסיה בגמילה מחיתולים- כל מה שצריך לדעת

לעיתים קורה שילד או פעוט שנגמל נסוג לאחור בתהליך הגמילה שלו. באופן כללי, רגרסיה אינה שמורה רק לגמילה מחיתולים והיא יכולה לבוא בתצורות שונות. למשל, אם הילד רכש בעבר את היכולת ללכת לבד ולפתע הוא הולך רק עם עזרה או שרכש בעבר את היכולת לקום בבוקר יבש וכעת הוא חייב חיתול בלילה ועוד.

כמו שניתן לנחש, מצבי נסיגה (רגרסיה) לא מתרחשים סתם. יש להם סיבותוכמובן גם פתרונות.המאמר הבא, סוקר את הסיבות לרגרסיה ומציע פתרונות לסיוע לילדים ברגרסיה בגמילה.

למידע נוסף לחצו כאן
 

מהי רגרסיה בגמילה מחיתולים?

גמילה מחיתולים היא מעבר משימוש בחיתולים ועשיית צרכים ספונטנית, לשימוש בשירותים. ישנם ילדים שקל להם לרכוש את המיומנות החדשה וישנם ילדים שקשה להם יותר. מטבע הדברים, תמיד יהיו ילדים המשתלבים בתהליך בקלילות ותוך יומיים ההורים יספרו כי הם גמולים בלילה. מצב כזה הוא נדיר, אך קיים. טווח הנורמה כולל תהליך של כמה שבועות ומכיר גם בתהליכי גמילהארוכים יותר.

בגמילה ייתכנו מצבים של נסיגה לאחור בקצב ההתקדמות וברכישת המיומנויות. למשל, ילד שלמד להתפנות בשירותים, אך פתאום מפספס בתחתונים או ילד שמבקש פתאום חיתול כדי להתפנות או ילד שמתאפק, אחרי שכבר למד להשתחרר בשירותים.

זוהי חזרה לאחור בתהליך ואיבוד יכולת חדשה שנרכשה. נכון שזה מסתכל מאוד, אבל אל דאגה כי זהו מצב פתיר.

רגרסיה בגמילה מחיתולים

אתגרים העלולים לגרום לרגרסיה בגמילה מחיתולים

את תהליך הגמילה חשוב להתחיל בזמן הכי מתאים במשפחה ובחיי הילד.למעשה אין זמן המהווה שגרה חלקה, מכיוון ותמיד יש אתגר שעלול להפוך אותה לעמוסה ומאתגרת יותר.

למרות שההמלצה היא לבחור את התקופה הרגועה והסטטית ביותר לתחילת התהליך, קיימת הבנה שלמעשה אין באמת פרקי זמן כאלו או שהם אינם ארוכיםמספיק. על ההורים לעשות מאמץ לייצר מצב כזה, עם הבנה שיצטרכו להיעזר בסבלנות ולהיות שם בשביל הילד, כדי שיוכללרכוש את המיומנות החדשה בזמן שלו.

 

גורמים להתפתחות רגרסיה בגמילה מחיתולים

ישנן כמה סיבות העלולות לגרום לרגרסיה בתהליך גמילה מחיתולים ובניהן:

רגרסיה בגמילה מחיתולים

הדרכים לעזור במצבי רגרסיה בתהליך הגמילה מחיתולים

מה שחשוב לזכור, הוא שכל הורה הואבן אנוש ועלול להגיע למצבי קצה בגמילה.ילד הנמצא ברגרסיה בתהליך, עלול לגרום לכך לקרותאפילו מהר יותר. יש להיות מודעים ולהבין, כי זהו מצב טבעי והמודעות יכולה לעזור לשמור על שליטה במצב.

בכל מקרה, על ההורים מוטלת האחריות, לעשות מה שאפשר כדי לא להתפרץולא להעביר את האחריות והמושכות על הגמילה לילד.

במצבים קלים, ההמלצה היא לקחת נשימה עמוקה ולהבין שיש ילדים שזה חלק אינטגרלי בגמילה שלהם.במצבים קשים יותר, תהליך פסיכולוגי או התייעצות עם רופא יכול לתרום.כמובן, שכל פתרון הוא תלוי בעיה הגורמת לקושי ולנסיגה ובילד.

 

מרפאות ד”ר ברוך קושניר– מומחים בהרטבת לילה

ד”ר ברוך קושניר, מייסד המרפאה, מומחה לטיפול בהרטבת לילה. את דרכו התחיל בלימודי תואר ראשון בפסיכולוגיה מאוניברסיטה העברית בירושלים, תואר שני בפסיכולוגיה קלינית ודוקטורט בפסיכולוגיה רפואית באנגליה.

כבר למעלה מ-40 שנה, שד”ר קושניר חוקר ומטפל בילדים עם בעיות הרטבה, עצירות, חרדת אסלה, התלכלכות ובעיות אחרות הקשורות בגמילה מחיתולים.

הצוות המקצועי במרפאה מורכב מפסיכולוגים קליניים וחינוכיים המנוסים בעבודה עם ילדים, בדגש על טיפול בבעיות שליטה בסוגרים.

אנו מעניקים סיוע וליווי אישי וצמוד לכל ילד וילדה המגיעים למרפאה ובונים להם טיפול המותאם במיוחד עבורם.

הטיפול מתמקד בצרכים השונים של כל ילד ומסייע רבות בתהליך הגמילה מחיתולים, ברכישת הרגלי ניקיון אישיים וכמובן, במצבי רגרסיה.

להתייעצות בנוגע לתהליך הגמילה של ילדיכם ולקבלת פרטים נוספים על הטיפולים שלנו, הינכם מוזמנים לפנות אלינו בטלפון 03-6255255.

דילוג לתוכן