03-6-255-255

הצילו! עצירות בזמן גמילה מחיתולים

אין גמילה דומה לשנייה, לא בין אנשים ולא בין גמילות. גמילה היא שלב התפתחותי שבו האדם מסכים לשחרר דבר מה שהוא תלוי בו ומגלה שהוא נשאר בחיים. בשלב הזה הוא גם פוגש את עוצמותיו וחווה קפיצה התפתחותית. אנחנו חווים אותן לאורך כל חיינו ובעוד שבמקרים רבים הגמילה נעשית מתוך בחירה מלאה מתחילתה ונובעת מתוך הבחירה לוותר על משהו- לטובת משהו אחר. במקרים רבים אחרים הבחירה נעשית בלית ברירה, כאשר איבדנו את מה שהיינו תלויים בו וכעת נותר להשלים ולבחור במצב הקיים.

תהליך הבחירה יכול ובהחלט עשוי להיות רווי בהתנגדויות שכל אחת מהן היא אבן דרך במסע ההתפתחות האישית ושלב הגמילה מחיתולים הוא אחד השלבים המהותיים והמשמעותיים ביותר בחיינו. לאורך כל חיינו.

גמילה מחיתולים עצירות היא תופעה מאד נפוצה והגיונית. הקקי שלנו הוא היצירה הראשונה והקרובה אלינו ביותר ומלבד השינוי המהותי עצמו שבו יש החלפה של החיתול בסיר, יש תהליך פרידה ראשון ומשמעותי ביותר.

לא כולם חווים פרידה באותו האופן ותהליך הגמילה מחיתולים הוא הזדמנות ראשונית לפרידה ממשית של חלק מאיתנו. למעשה, בשלבים הראשונים לחיינו אנחנו עוברים משלב של המשכיות ישירה בין העצמי לסביבה להכרה בנפרדות בין העצמי לבין כל היתר עד כדי הפרדות הכרחית מחלקים שיוצאים מתוכי.

תהליך זה עשוי להיות מלווה בהסתייגות והימנעות שתוביל לעצירות ובשלבים מתקדמים יותר לאבני צואה והפרשת צואה בלתי רצונית. את השלבים הללו אפשר וחשוב למנוע בזמן עד מנת לאפשר התפתחות מיטיבה ובטוחה. חשוב לדעת שיש טיפול, הוא נגיש וישים ובדיוק כשם שילדים רבים כל כך מתמודדים בתהליך הפרידה, כך יש לנו בנמצא את הכלים הנחוצים לספק את התמיכה הנדרשת על מנת לצלוח את המסע הזה. למידע וקביעת תורים צלצלו ל 03-6255255.

דילוג לתוכן