03-6-255-255

נא להכיר- עצירות אצל ילדים בגמילה

הצטאות היא תופעה נפוצה למדי במסגרת תהליך הגמילה מהחיתול ובפרט בתהליך ההסתגלות אל האסלה כמקום הבלעדי להטלת צואה. יש ילדים שעוברים גמילה טבעית, קלה שכמעט ואינה מורגשת, אבל אלה הם רק חלק מסוים מכלל הילדים. יתר הילדים עוברים תהליך מורכב, מובחן וגם מאתגר יותר שמתאפיין בצורות שונות של הימנעות עד כדי חרדה עמוקה מהאסלה.

במסגרת ההימנעות מהאסלה יכול להתקיים תהליך בעל שלבים שבמסגרתו הילד מוכן לעלות על האסלה אך ללא הצלחה בהטלת צואה, או אפילו עם הצלחה מסוימת אבל רק חלקית. כמו כן, ההימנעות יכולה להיות מוחלטת.

קיים מנעד של ביטויים להצטאות שחלקם כולל הכתמות וחלקם לא. הכתמות מתרחשות בדרך כלל כתוצאה מהצטברות של אבני צואה וזליגת צואה נוזלית יותר מבעדם.

גמילה מחיתולים התאפקות יתר

דפוסי הפרשות לא סדירים שכוללים הימנעות יובילו בהמשך לאצירת צואה ועצירות שעם הזמן תתגבש לאבני צואה- מה שיהפוך לבעיה גדולה יותר להתמודדות. מעבר לכאבים, להכתמות ולהשלכות הרגשיות, הנפשיות והחברתיות של הדבר- אבני צואה הופכים את ההתמודדות למורכבת יותר מבחינת הליך הטיפול.

תשומת הלב במקרה זה היא חיונית, זאת משום שמדובר בבעיה שניתנת לטיפול מלא וטיפול מוקדם ימנע החמרה ופגיעה שבסופו של דבר תהיה בלתי מבוטלת. באתר תוכלו לקבל מידע מפורט על ביטויי ההצטאות השונים כמו גם פירוט על מסגרת הטיפול. לקביעת תור צלצלו ל 03-6255255.

דילוג לתוכן