03-6-255-255

טיפול בהרטבת לילה לילדים

שלב המעבר מחיבור מלא עם הפרשות הילד להפרדות מוחלטת שלהם הוא שלב משמעותי בהתפתחות האדם והוא מאתגר לכולם, האתגרים באים לידי ביטוי באופן שאותו אנחנו מזהים כהתמודדות נפשית וקשיי הסתגלות.אולם ההסתגלות היא הרבה פעמים לא נפשית, אלא פיזיולוגית. הרטבתלילה אצל ילדים אמנם הייתה מזוהה היסטורית עם התמודדות נפשית וקושרה ישירות לסוגיות רגשיות ושל הנפש- היום אנחנו יודעים שלא כך הדבר. הרטבה לילית תופעה בלתי רצונית נפוצה והיא ולרוב ביטוי של תקשורת גופנית שזקוק לדיוק חושי- מוטורי כאשר התמודדויות רגשיות כלל לא ממלאות תפקיד.
<

 

הרטבת לילה אצל ילדים טיפול

במרבית המקרים ילדים מפתחים את המסוגלות של שליטה על הסוגרים שלהם בסביבות גיל שלוש, והיתר משלימים פערים עד גיל חמש. לכן, הרטבת לילה לילדיםשעברו את גיל שלוש יכולה להצביע על מצב שזקוק לתמיכה פיזיולוגית והיא פתירה בקלות וביעילות. מאחר ובמקרים של הרטבההסיבה נובעת לרוב מחוסר תגובה נאותה לגירוי שנובע משלפוחית מתוחה מפאת מילוי שתן.

פתרון להרטבת לילה שיש בה רכיב פיזיולוגי הוא נגיש ופשוט. תכנית הטיפול מורכבת מצוות מטפלים מיומן והוא מבוסס על יצירת גירוי משמעותי יותר שאותו המערכת תדע לתרגם ולהגיב אליו, ובהמשך הקישור הישיר יתבצע באופן עצמאי. ילד מרטיב בלילה בדרך כלל מרטיב משום שהוא לא יודע לפרש את התחושה של מלאות שלפוחית השתן כתגובה שאפשר להמשיך לישון באופן רגיל בהקשר שלה, או לחלופין לקום להטיל שתן. זה למעשה חוסר בשלות של רפלקס ההשתנה.

הרטבת לילה אצל ילדים

טיפול סנסורי להרטבת לילה

זמזם קטן שמוצמד לילד ומגיב היווצרות של טיפות שתן ראשונות ומאותת באופן שמאפשר לייצר הקשר בין תחושה לתגובה וזה פותר הרטבה לילית אצל ילדים. במקרים בהם הילד אינו מתעורר מהזמזם, אלא בני משפחתו- תפקידם להעיר אותו ולהוליכו לשירותים אפילו גם כבר הרטיב. הפעולה תורמת להתפתחות המיומנות לא להרטיב בלילה.

שיטה זו בעלת שיעורי הצלחה של 70% ולא במפתיע המון משפחות מעדיפות את סוג טיפול זה כיוון שהוא ללא תרופות. אך יש לקחת בחשבון כי טיפול מסוג זה דורש זמן , כארבעה עד שישה שבועות של טיפול. ישנן הרבה משפחות שמחליטות להפסיק את הטיפול באמצע עקב קשיים כאלה ואחרים אשר הן מתקשות לעמוד בפניהם.

טיפול תרופתי להרטבת לילה אצל ילדים

בנוסף לטיפול סנסורי לתופעה של הרטבת לילה ילדים שהוכיחה את עצמה כאפקטיבית להפליא, קיימת גם תרופה להרטבת לילה כשלמעשה קיימות מספר תרופות לתופעת הרטבה אצל ילדים אבל מינירין היא אחת המוכרות שבהן.

באופן כללי, טיפול תרופתי הוא טיפול שמאופיין בתופעות לוואי, יש לו מגבלות מסוימות, והוא יותאם בהמלצת רופא בלבד לילד מרטיב בלילה ובהתאם לאפיון אופי ההרטבה והאבחון הרפואי. התרופה מדמה הורמון טבעי שמופרש בגוף של ילדים שלא סובלים מהרטבה לילית ונמצא כיעיל בכשבעים אחוזים מהילדים שנטלו אותו. ילדים שמרטיבים בלילה מפרישים את ההורמון הזה, אולם לא בכמות מספקת ולא במחזוריות המתאימה, בשל כך, שלפוחית השתן שלהם מייצרת שתן בכמות גדולה יותר בשעות הלילה.

כמו כן, על פי מחקרים, השימוש בתרופה זו הוא יעיל ובטוח. על מנת לצמצם את תופעות הלוואי של התרופה חשוב מאד להקפיד לקחת אותה בהתאם להנחיות הרופא, ובאופן קפדני ביותר. צריך לזכור כי בעת נטילת התרופה, ניתן לשתות מעט מים רק למטרת בליעה ולא מעבר. שיעור ההצלחה של התרופה נע בין 70% ל80% וניתן לצפות בשיפור מידי. אך, יש לקחת בחשבון שגם לאחר סיום הטיפול התרופתי, עשויה להופיע הישנות של הרטבת לילה. ניתן למנוע זאת על ידי הפסקת התרופה בהדרגה.

עם זאת חשוב לזכור שלטיפול הסנסורי יש שעור הצלחה מדהים והוא נמצא כאפקטיבי וידידותי ביותר. פעמים רבות ההמלצה תהיה למצות תחילה את הטיפול הסנסורי לפני שפונים לטיפול התרופתי להשגת גמילה מלאה בצורה מהירה וידידותית יותר.

ילד מרטיב בלילה

היכנסו וקראו מידע נוסף העונה לשאלות נוספות על הרטבת לילה. מוזמנים אל מרפאות ד”ר ברוך קושניר, עם ניסיון מעל שלושים שנות ניסיון בטיפול בשליטה בסוגרים של ילדים. שיטות הטיפול שלנו מתחדשות ומתעדכנות כל העת, לצד מחקר ואף פרסום מאמרים בספרות המקצועית. אנשי צוות המרפאה הם פסיכולוגים אשר עובדים בהדרכתו וליוויו של ד”ר ברוך קושניר. כמו כן, בעלי הכשרה והתמחות בתחום טיפול בבעיות הרטבה ושליטה בסוגרים. חשוב לציין כי במרפאתנו עושים שימוש באמצעים טכנולוגיים, בין המתקדמים בעולם. בשל כך, ניתן לבצע התאמה אישית של כל מכשיר לכל צורך של המטופלים.

הצוות המקצועי שעובד במרפאתנו יעניק לכם הדרכה מפורטת, ליווי, הדרכה ותמיכה לאורך כל תקופת הטיפול. בנוסף לפגישות המעקב שיש לבצע במרפאה, אנחנו זמינים עבור המטופלים בכל שאלה באמצעות הטלפון והאינטרנט. לקבלת מידע נוסף וקביעת תור לייעוץ מקצועי או לקבלת אבחון,חייגו 03-6255255.

דילוג לתוכן