03-6-255-255

הרטבה בלילה אצל ילדים- מה עושים?

בריחת שתן אצל ילדים בלילה היא תופעה המעסיקה הורים רבים. בדרך כלל הגמילה מהרטבה מתחילה ומסתיימת סביב גיל 3 ללא כל התערבות חיצונית. זה הוא תהליך פיזיולוגי המתקיים לאחר הבשלת מערכת הרפלקסים אשר אחראית על שלפוחית השתן. דבר המאפשר לילד להתעורר ברגע שחש את שלפוחית השתן שלו מלאה או לשמור על איפוק ולהמשיך לישון ללא הרטבה במיטה. אולם ישנם ילדים רבים (ואפילו בני נוער) אשר ממשיכים להרטיב בלילה עוד תקופה ארוכה. ההרטבה במהלך הלילה למעשה פוגעת באיכות השינה, לא רק של הילד, אלא גם של הוריו. הדבר כולל החלפת בגדים, מצעים ולעיתים גם מקלחת זריזה. כלל הפעולות הללו גורמות לתסכול ורגשות אשמה, הן של הילד והן של הוריו.

אז מה ניתן לעשות עם הרטבות לילה אצל ילדים, כיצד מתמודדים עמן ולמי פונים?

על כך נשיב בשורות הבאות.

 

קודם כל – נרגעים!

אין ספק כי הרטבת לילה אצל ילדים יכולה ליצור אי נעימות וחוסר נוחות, בעיקר כאשר צריך להחליף את הסדינים מדי לילה, המזרון נרטב ומכונת הכביסה עובדת שעות נוספת. במידה וההורים מגיבים באופן נוקשה להרטבה הלילית, הדבר אינו תורם לבעיה ואף עלול להזיק לביטחונו העצמי ולדימויו העצמי של הילד. התהליך צריך להיות מעודד ונעים לילד, לכן מומלץ לפני שאתם מחליטים לסייע לילד, ראשית גייסו את כל הפניות הרגשית, המוכנות והסבלנות שלכם. עשו זאת על מנת לתת לילד את החוויה החיובית ביותר, ללא כעסים ותסכולים.

שנית, יש להבין תחילה כי מדובר בבעיה פיזיולוגית המצויה מחוץ לשליטתו של הילד, גם אם הוא מעוניין מאוד לשלוט בה. התקשורת בין מערכת העצבים שלו לבין שלפוחית השתן טרם הבשילה, ועל אף שהיא בהחלט עשויה להבשיל מעצמה ובאופן טבעי עם הזמן, אפשר לסייע לילד בתהליך. הסיבות לצורך סיוע מובנות מאיליהן לאור הטרדה שההרטבה הלילית גורמת, ולכך מצטרפים קשיים נוספים כמו קושי לישון בבתים אחרים, בושה ומבוכה, תחושה של חוסר מסוגלות וכדומה. על כן, מצד אחד רצוי להירגע ולהבין שמדובר בבעיה פיזיולוגית ופתירה, ומצד שני ראוי לסייע לילד ככל הניתן- כולל בטיפול מקצועי.

בריחת שתן אצל ילדים בלילה

דבר שני – להסתייע באנשי מקצוע

ישנם מגוון אבזרי עזר שונים המסייעים לטיפול בבעיית הרטבה בלילה אצל ילדים וכן להקלת הטרדה הקשורה בה. כגון טיפול באמצעות זמזם זעיר המוצמד לבגד, אשר מתריע לילד ברגע שמגיעה טיפת השתן הראשונה. כך, הזמזם מסייע להפסקת ההרטבה באופן מידי עם התחלתה. טיפול נחשב היעיל ביותר, כאשר תקופת זמן ממוצעת היא כ 5 חודשים.

כאמור, במקרים רבים, הפתרון לבעיה מגיע בסופו של דבר מטיפול מקצועי ואפקטיבי, כפי שמוצע במרפאות של ד”ר ברוך קושניר. את עבודתנו המשותפת נתחיל בפגישה בה המטפל ישוחח עמכם ועם הילד ויסביר על המאפיינים המיוחדים של בעיית ההרטבה. לאחר מכן, תיבנה תכנית טיפולית המוסברת היטב לילד ולהוריו, ומתבססת על תשאול ואבחון המבוצע על ידי איש המקצוע במרפאה. בנוסף לזאת, תקבלו מידע והסברים אודות אופי הטיפול על כלל מרכיביו, כולל הסבר מעמיק לגבי הפעלה ושימוש במכשור ובאמצעי העזר.

לאחר מכן, לאורך החודשים הבאים ההורים מקפידים על ביצוע ההנחיות ושומרים על קשר רציף עם המטפל, דבר המאפשר להתאים את ההנחיות ולהתגבר על מכשולים העשויים לצוץ. בתוך כך, הצוות של המרפאה והמטפל בפרט זמינים לליווי שוטף של ההורים, שמוזמנים לפנות אלינו במייל או בטלפון, להשתמש בטבלה האינטראקטיבית באתר ולהגיע למרפאה. יש להדגיש כי הדיווחים השוטפים, הקשר הרציף ושיתוף הפעולה עם המטפל הינם חיוניים ביותר להצלחת הטיפול.

היכנסו וקראו מידע נוסף אודות הרטבה בלילה. כמו כן, מוזמנים אל מרפאות ד”ר ברוך קושניר, עם ניסיון מעל שלושים שנות ניסיון במתן עזרה מקצועית בנושא זה. שיטות הטיפול שלנו מתחדשות ומתעדכנות כל העת, לצד מחקר ואף פרסום מאמרים בספרות המקצועית. צוות המרפאה עובדים בהדרכתו וליוויו של ד”ר ברוך קושניר. כמו כן, הם בעלי הכשרה והתמחות בתחום טיפול בבעיות הרטבה ושליטה בסוגרים. חשוב לציין כי במרפאתנו עושים שימוש באמצעים טכנולוגיים, בין המתקדמים בעולם. בשל כך, ניתן לבצע התאמה אישית של כל מכשיר לכל צורך של המטופלים.

הצוות המקצועי שעובד במרפאתנו יעניק לכם הדרכה מפורטת, ליווי, הדרכה ותמיכה לאורך כל תקופת הטיפול. בנוסף לפגישות המעקב שיש לבצע במרפאה, אנחנו זמינים עבור המטופלים בכל שאלה באמצעות הטלפון והאינטרנט. לקבלת מידע נוסף וקביעת תור לייעוץ מקצועי או לקבלת אבחון,חייגו 03-6255255.

דילוג לתוכן