03-6-255-255

מה עושים עם הרטבה בגיל מאוחר?

כאשר אנשים מדברים על הרטבה בגיל מאוחר הדבר תלוי כמובן בעיני המתבונן. יש הורים שעבורם ילד שעדיין מרטיב בגיל 5 או 6 כבר הגיע לגיל די מאוחר, ולעומת זאת יש ילדים שממשיכים להרטיב גם בגילאי 10 ומעלה.

 

לפחות מבחינת קופות החולים, כאשר ילד עובר את גיל 5 הרי שכבר ניתן סבסוד גדול יותר לטיפול, כולל זה המבוצע אצלנו במרפאה, דבר המעיד על הגישה הרפואית לנושא. בעיקרון, עד גיל 5 כבר אמור הילד באופן ממוצע לשלוט בשלפוחית השתן, הן בכיווץ שלה והן החזקתה סגורה, כאשר מרבית הילדים משיגים זאת עד לגיל 3 או 4.

 

יחד עם זאת, כעשרים אחוזים מהילדים בני ה- 5 עדיין מרטיבים, ולאחר מכן ישנה ירידה של כחמישה עשר אחוזים במספר מדי שנה, ולבסוף בגילאים מאוחרים של 10 ומעלה השיעור נמוך למדי – אך עדיין קיים. בכל מקרה, מה שברור הוא שככל שהגיל מבוגר יותר כך מתעוררים יותר קשיים בקרב הילד עצמו, אצל הוריו ובני משפחה אחרים, ומתחילה גם להיווצר בעיה יותר גדולה מבחינת עצמאותו של הילד ביכולת לצאת לטיולים, לישון אצל חברים וכדומה – ולשם כך נעזרים לעיתים בתרופות.

 

טיפול אפקטיבי בבעיית ההרטבה

הפתרון אשר יורד אל שורש בעיית ההרטבה הוא טיפול כפי שמבוצע במרפאות ד”ר ברוך קושניר. מדובר בטיפול באמצעות זמזם אלקטרוני חוטי או אלחוטי המלווה בהדרכה צמודה ובקשר רציף עם פסיכולוג מטעם המרפאה, בעל ניסיון רב בנושא. בנוסף, יש כמה דברים שחשוב לדעת על ההתייחסות אל הרטבה בגיל מאוחר ולמעשה גם בגילאים צעירים יותר, כדי להימנע מטעויות על הדרך.

 

כך לדוגמא, הרבה הורים עדיין ממשיכים להחזיק בסברה כאילו הרטבת הלילה של בנם או ביתם קשורה לשתייה יתרה לפני השינה, אך בתהליך שאנו מבצעים מאפשרים לילד לשתות לגמרי בחופשיות לפני השינה, שכן המטרה היא להביאו למצב חופשי כמו כל ילד. יתר על כן, כאשר מונעים מהילד לשתות לפני השינה מתחילים להתעורר ויכוחים עם ההורים, והדבר נכון גם לגבי חיוב הילד ללכת לשירותים לפני השינה – דבר שאינו נחוץ ולמעשה יש להשאיר את ההחלטה בידי הילד.

 

עוד טעות היא לחשוב שהילד ממשיך להרטיב משום שלא אכפת לו, שהוא חסר מוטיבציה, שהוא כאילו אדיש למצב, שלא מתחשק לו להתעורר וללכת לשירותים, וכן הלאה. ואולם, האשמות כאלו אינן מועילות בכלל ובעיקר יוצרות אצל הילד תחושה של חוסר אונים, כשלון ואשמה, ומוסיפות לסבל הנפשי שלו.

למידע נוסף על הרטבה בגיל מאוחר ולקביעת פגישת היכרות במרפאה, הנכם מוזמנים להתקשר לטלפון 03-6-255-255.

 

דילוג לתוכן