03-6-255-255

כיצד מטפלים בהרטבת לילה בגיל מאוחר?

כאשר אנשים מדברים על הרטבת לילה בגיל מאוחר הדבר תלוי כמובן בעיני המתבונן. יש הורים שעבורם ילד שעדיין מרטיב בגיל 5 או 6 כבר הגיע לגיל די מאוחר, ולעומת זאת יש ילדים שממשיכים עם הרטבה בלילה בגיל 7, הרטבת לילה בגיל 8, ואפילו בגיל 10 ומעלה. במקרים כאלה, כאשר ילד מעל גיל 5 מרטיב בלילה לפחות במהלך שני לילות בשבוע לתקופה של שלושה שבועות נחשב לסובל מהרטבת לילה. מדובר בתופעה נפוצה אשר גורמת לתסכול רב, הן לילד והן להוריו. אך אל דאגה, ישנן שיטות טיפול מתקדמות ללא הצורך לעשות שימוש בתרופות.

לפחות מבחינת קופות החולים, כאשר ילד עובר את גיל 5 הרי שכבר ניתן סבסוד גדול יותר לטיפול, כולל זה המבוצע אצלנו במרפאה, דבר המעיד על הגישה הרפואית לנושא. בעיקרון, עד גיל 5 כבר אמור הילד באופן ממוצע לשלוט בשלפוחית השתן, הן בכיווץ שלה והן החזקתה סגורה, כאשר מרבית הילדים משיגים זאת עד לגיל 3 או 4.

יחד עם זאת, כעשרים אחוזים מהילדים בני ה- 5 עדיין מרטיבים, ולאחר מכן ישנה ירידה של כחמישה עשר אחוזים במספר מדי שנה, ולבסוף בגילאים מאוחרים של 10 ומעלה השיעור נמוך למדי – אך עדיין קיים. בכל מקרה, מה שברור הוא שככל שהגיל מבוגר יותר, כך מתעוררים יותר קשיים בקרב הילד עצמו, אצל הוריו ובני משפחה אחרים. מעבר לכך, מתחילה גם להיווצר בעיה יותר גדולה מבחינת עצמאותו של הילד ביכולת לצאת לטיולים, לישון אצל חברים וכדומה – ולשם כך נעזרים לעיתים בתרופות.

הרטבת לילה בגיל 8

טיפול אפקטיבי בבעיית ההרטבה

הפתרון אשר יורד אל שורש בעיית ההרטבה הוא טיפול כפי שמבוצע במרפאות ד”ר ברוך קושניר. מדובר בטיפול באמצעות זמזם אלקטרוני חוטי או אלחוטי המלווה בהדרכה צמודה ובקשר רציף עם פסיכולוג מטעם המרפאה, בעל הכשרה וניסיון רב בנושא. בנוסף, יש כמה דברים שחשוב לדעת על ההתייחסות אל הרטבה בגיל מאוחר ולמעשה גם בגילאים צעירים יותר, כדי להימנע מטעויות על הדרך.

כך לדוגמה, הרבה הורים עדיין ממשיכים להחזיק בסברה כאילו הרטבת הלילה של בנם או ביתם קשורה לשתייה יתרה לפני השינה, אך בתהליך שאנו מבצעים מאפשרים לילד לשתות לגמרי בחופשיות לפני השינה, שכן המטרה היא להביאו למצב חופשי כמו כל ילד. יתר על כן, כאשר מונעים מהילד לשתות לפני השינה מתחילים להתעורר ויכוחים עם ההורים, והדבר נכון גם לגבי חיוב הילד ללכת לשירותים לפני השינה – דבר שאינו נחוץ ולמעשה יש להשאיר את ההחלטה בידי הילד בלבד.

טעות נוספת היא לחשוב שהילד ממשיך להרטיב משום שלא אכפת לו, שהוא חסר מוטיבציה, שהוא כאילו אדיש למצב, שלא מתחשק לו להתעורר וללכת לשירותים, וכן הלאה. ואולם, האשמות כאלו אינן מועילות בכלל ובעיקר יוצרות אצל הילד תחושה של חוסר אונים, כישלון ואשמה, ומוסיפות לסבל הנפשי שלו.

הרטבה בגיל מאוחר

אכן הרטבת לילה, בפרט בגיל מאוחר, יוצרת אי נעימות, חוסר נוחות ותחושת תסכול אדירה. בעיקר, כאשר השינה נקטעת, גם של הילד וגם של הוריו בשל החלפת סדינים, בגדים וכן הלאה. במידה וההורים מגיבים באופן נוקשה לנושא של הרטבה לילית של ילדם, הדבר עלול להסב נזק רב לביטחונו העצמי ודימויו העצמי של הילד. יש משמעות במידה לתגובה ההורית, תהליך הגמילה שאמור לסייע לילדכם צריך להיות נעים ומעודד, ללא כעסים וללא תסכולים.

כמו כן, ראשית יש להבין מה מקור הבעיה שככל הנראה פעולת האיפוק היא מעבר לשליטתו של הילד, גם אם הוא מעוניין בה. כך, שהוא כלל לא עושה דווקא או בכוונה. על כן, מצד אחד רצוי להירגע ולהבין שמדובר בבעיה פתירה, ומצד שני ראוי לסייע לילד ככל הניתן- כולל בטיפול מקצועי.

היכנסו וקראו מידע נוסף העונה לשאלות נוספות על הרטבת לילה. מוזמנים אל מרפאות ד”ר ברוך קושניר, עם ניסיון מעל ארבעים שנות ניסיון בטיפול בשליטה בסוגרים של ילדים. שיטות הטיפול שלנו מתחדשות ומתעדכנות כל העת, לצד מחקר ואף פרסום מאמרים בספרות המקצועית. אנשי צוות המרפאה הם פסיכולוגים אשר עובדים בהדרכתו וליוויו של ד”ר ברוך קושניר. כמו כן, בעלי הכשרה והתמחות בתחום טיפול בבעיות הרטבה ושליטה בסוגרים. חשוב לציין כי במרפאתנו עושים שימוש באמצעים טכנולוגיים, בין המתקדמים בעולם. בשל כך, ניתן לבצע התאמה אישית של כל מכשיר לכל צורך של המטופלים.

הצוות המקצועי שעובד במרפאתנו יעניק לכם הדרכה מפורטת, ליווי, הדרכה ותמיכה לאורך כל תקופת הטיפול. בנוסף לפגישות המעקב שיש לבצע במרפאה, אנחנו זמינים עבור המטופלים בכל שאלה באמצעות הטלפון והאינטרנט. לקבלת מידע נוסף וקביעת תור לייעוץ מקצועי או לקבלת אבחון, חייגו 03-6255255 או באמצעות הווטסאפ (24/7).

 

דילוג לתוכן