03-6-255-255

הרטבה אצל ילדים ביום ובלילה

 

בעיות הרטבה אצל ילדים מופיעות במרבית המקרים בלילה בלבד, אך לא פעם הן מתרחשות גם במהלך שעות היום. בעיית הרטבה אצל ילדים היא בעיה שכל ילד מתגבר עליה בקצב שלו, כאשר מעבר לגיל 3 שנים (למשל: במקרים של הרטבה ביום בגיל 5 או הרטבת יום בגיל 6), כבר ניתן להתחיל לטפל בה על ידי התערבות מכוונת בעזרת עזרים שונים ואנשי מקצוע. בשורות הבאות נבחן היבטים של הרטבה אצל ילדים בלילה וביום.

 

הרטבת לילה

על קצה המזלג, בעיית הרטבה בלילה מראה כי התקשורת בין שלפוחית השתן למערכת העצבים של הילד טרם הבשילה. ככל שהילד גדל המערכת נוטה להבשיל בעצמה ובאופן טבעי, אולם לעיתים מסיבות שאינן ברורות כל צרכן, היא אינה יכולה להתפתח לחלוטין באופן עצמאי ויש לסייע לה. לכאורה, נראה כי מדובר במצב מאוד מורכב אולם למעשה הטיפול בו פשוט למדי ואפקטיבי. הוא מבוסס על שימוש בעזרים ייעודיים כגון זמזם המוצמד לבגד, בעוד ההורים והילד מקפידים לבצע את הנחיות איש המקצוע, ועומדים איתו בקשר. בהינתן שיתוף פעולה מלא, בתוך כחמישה חודשים בממוצע יגיע הילד למצב בו הבעיה נפתרה לחלוטין, הוא שולט לגמרי על שלפוחית השתן שלו, ואינו צריך כל הכנה מיוחדת לקראת השינה.

הרטבת יום ילדים

הרטבת יום אצל ילדים

הרטבת יום פוקדת כאחד מכל חמישה ילדים שמרטיבים בלילה, וכאשר מטפלים באמצעות הזמזם כפי שתואר לעיל גם הרטבת היום נפתרת. יחד עם זאת, ישנם מקרים נדירים בהם הרטבה אצל ילדים מופיעה אך ורק ביום. בכל מקרה, מצב של הרטבות יום אצל ילדים, גם אם אינן נראות כה חמורות ורק מסתמנות ככתמים קטנים המופיעים על הבגדים, בהחלט יכול להציק, לגרום לפריחה, להסתרה, למבוכה ולמצוקה חברתית. ומעבר לכך, ברור שחשוב לטפל בנושא.

במקרים שבהם ההרטבה של הילד מופיעה רק ביום (נדיר כאמור), ההתערבות פשוטה למדי והדרגתית. מה שיש לעשות הוא לקחת את הילד בידו בכל שלושת רבעי השעה אל השירותים, אפילו אם לטענתו הוא בכלל לא צריך לעשות פיפי. הקפדה על התנהלות זו תביא לרוב לשיפור משמעותי בתוך כשבועיים, שלאחריהם אפשר להגדיל את הרווחים לשעה וחצי, שעתיים וחצי וכולי. לבסוף מגיעים למצב בו אין עוד צורך בכלל לקחת את הילד לשירותים, והוא עושה זאת מיוזמתו.

 

לפרטים נוספים על בעיות הרטבה אצל ילדים בלילה או ביום, על דרכי טיפול בהרטבת יום אצל ילדים ולקביעת פגישת היכרות ואבחון במרפאות ד”ר קושניר, פנו אלינו בטלפון 03-6255255 או באמצעות הווטסאפ (24/7).

דילוג לתוכן