03-6-255-255

ילד עושה קקי במכנסיים – מה זה אומר?

כאשר ילד עושה קקי במכנסיים פעם אחת או באופן נדיר מאוד, הדבר עשוי להיות תקין ואין סיבה לחשש, תלוי כמובן בגילו. יחד עם זאת, אם הילד עושה קקי במכנסיים בצורה קבועה למדי, הרי שכדאי לשקול טיפול התנהגותי כפי שמוצע במרפאות של ד”ר ברוך קושניר.

 

למה הילד עושה קקי במכנסיים?

התשובה לשאלה זו איננה אחת ויחידה, ולכן יש להגיע לאבחון ולהבין באופן ממוקד ויסודי את נסיבות ההתבטאות של הבעיה. בדרך כלל, מדובר בקושי רגשי מסוים, אשר ניתן גם לכנותו בשם עיכוב התפתחותי, אשר יכול להוביל לפעולות  רצוניות עם  שחרור צואה המלכלכת את הילד וסביבתו. במקרה זה, מדובר בבעיה רגשית שכדאי מאוד לקבל עבורה טיפול הולם. יחד עם זאת, ישנם מצבים שבהם מקור הבעיה עשוי להיות רגשי, כגון חרדה משתקת מביצוע יציאות באסלה, אולם כאן הילד למעשה לא שולט על הסוגרים וישנו מרכיב פיזיולוגי ניכר. תופעה זו המכונה גם אנקופרזיס יכולה להתבטא בעשיית קקי במכנסיים באופן מלא או חלקי, בעצירות ממושכת ועוד, ועלולים להתלוות לה גם קשיים רגשיים. כלומר, כל עוד הילד עושה קקי במכנסיים והוא נמצא בגיל הפעוטון או הגן, מקרים אלו יכולים להיות נסלחים על ידי הסביבה, לצד הקושי הברור שמתעורר בסביבתו הקרובה ובפרט אצל ההורים. ואולם, ככל שהילד גדל עלולים להתגבר הקשיים והמבוכה וגם תגובתה של הסביבה תהיה פחות סלחנית.

 

כיצד מתבטאת אנקופרזיס

כאמור,  כל ילד שעושה קקי במכנסיים צריך לקבל טיפול. כעיקרון, הבעיה המכונה אנקופרזיס תתבטא בכל שהילד מבצע את היציאות של בבגדים, כאילו היה לובש חיתול, ובדרך כלל מדובר ביציאה או שתיים מלאות בכל יום. לעיתים הן מבוצעות רק בבית ולעיתים גם במוסדות החינוך, בבתים אחרים ובמקומות ציבוריים. הילד עשוי לרצות להחליף את הבגדים לאחר מכן או שלא, והוא עשוי אף לסרב ולהכחיש לחלוטין את היציאה בבגדים.

 

אנקופרזיס עשויה גם להתבטא באופן שונה, של יציאות חלקיות וקטנות המתקיימות פעמים רבות לאורך היום. במרבית המקרים הילד ימשיך ללכת עם הצואה בבגד ולעיתים יבקש להחליף בגדים. על פי רוב, כאשר מסבים את תשומת ליבו לכך שצריך להחליף בגד ולהתנקות, הוא מתכחש לכך ומסרב להחליף בגדים, כמו גם להמשיך את היציאה על האסלה. כאמור, אחד ההיבטים הוא עצירות מתמשכת שיוצרת מצוקה גדולה לילד ופוגמת בתפקודו, אותה ניתן לראות בצילום רנטגן, בדיקת רופא או באופן חיצוני כבטן נפוחה.

חשוב לדעת כי למצבים אלו ונוספים קיים טיפול יעיל במרפאות של ד”ר ברוך קושניר. למידע נוסף בנושא ולקביעת פגישת היכרות ואבחון במרפאה, הנכם מוזמנים להתקשר לטלפון 03-6-255-255.

 

דילוג לתוכן