03-6-255-255

תוכנית ברורה עבור גמילה מחיתול בלילה


גמילה מחיתול בלילה על פי רוב מושגת עד לגיל שנתיים וחצי מבלי שיהיה צורך בהתערבות מיוחדת, והסימן לכך הוא כמובן שהחיתול בבוקר יבש. ואולם, ישנם ילדים שאצלם הגמילה מתאחרת יחסית לנורמה ובמקרים אלו ניתן להסתייע במספר שיטות. כמו כן, כדאי לקרוא ספרים מקצועיים העוסקים בתחום, כדוגמת ספרו של ד”ר ברוך קושניר “המדריך המלא לגמילה מלאה”, שבו גם יש תוכנית מפורטת וסדורה למהלך גמילה מחיתולים בלילה.

 

כיצד ניתן לסייע לפעוט להיגמל?

 

בראש ובראשונה, יש לזכור כי גמילה בלילה מחיתולים איננה “חייבת” להתרחש עד מועד מסוים ולשלכל ילד יש את הקצב שלו. יחד עם זאת, בהחלט ניתן לסייע לפעוט על ידי נקיטה בגמילה יזומה על ידי ההורים, המתבטאת בהסרה של החיתול בלילה. מעבר לכך, אין לבצע התערבויות מיוחדות כמו לקחת את הפעוט לשירותים או להגביל אותו בשתייה לפני ההליכה לישון. ישנו סיכוי טוב שעצם ההליכה לישון בלי חיתול תעודד את מהלך הגמילה, וזאת במקביל לנקיטה באותה השיטה (הסרת החיתול) לאורך שעות היום. במידה שהפעוט כבר נגמל לחלוטין מחיתולים לאורך שעות היום, אך עוד יש הרטבה בשעות הלילה, ניתן כמובן להסיר את החיתול בלילה ולהתקדם בהדרגה כמתואר להלן.

 

לא פעם, לאורך מספר ימים ועד שבועיים ההורים מבחינים כי ישנם לילות יבשים, ושמספר הלילות האלו נעשה גדול באופן הדרגתי, מה שמסמן על מהלך מוצלח של גמילה ויש להמשיך בכך. ואולם, אם לאחר כשבועיים הלילות נשארים רטובים ניתן לסייע לפעוט על ידי זמזם אלקטרוני. יש להדגיש כי הטיפול באמצעות הזמזם מתחיל אחרי שהפעוט הגיע לגיל שלוש ולא לפני כן, שכן זהו הגיל פחות או יותר שבו מגיעים בממוצע לשליטה על שלפוחית השתן, ואפשר ליישם את השיטה גם אם הפעוט עודו לובש חיתול.

 

איך עוד אפשר לעזור?

 

כאמור, יש לגבש פעולה לפי תוכנית ברורה כפי שהוצעה לעיל, או המצויה בספרו של ד”ר ברוך קושניר, כאשר שני ההורים שותפים לה. כדאי עוד לפני שמתחילים לחשוף את הילד/ה לקלטות וספרים העוסקים בנושא זה, שכן כך מחזקים את המודעות וההיכרות עם נושא הפרידה מהחיתול והמעבר לאסלה. מלבד זאת, רצוי לשתף בתוכנית עוד גורמים שעשויים להיות מעורים בגמילה, החל בגננת בגן, דרך סבא וסבתא, האחים הגדולים וכדומה. וכדי להקל עליכם (וגם על ידיכם), כדאי לקנות מוצרים ששומרים על הניקיון כמו סדינית הפלא, מגן מזרון ועוד פריטים המוצעים בחנות האתר שלנו.

 

למידע נוסף על גמילה מחיתולים בלילה ולקביעת פגישת היכרות במרפאה, הנכם מוזמנים להתקשר לטלפון 03-6-255-255.

דילוג לתוכן