03-6-255-255

תכנית ברורה עבור גמילה מחיתול בלילה

גמילה מחיתולים בלילה על פי רוב מושגת עד לגיל שנתיים וחצי מבלי שיהיה צורך בהתערבות מיוחדת, והסימן לכך הוא כמובן שהחיתול בבוקר יבש. זה תהליך פיזיולוגי שתלוי בהבשלת מערכת רפלקסים האחראית על שלפוחית השתן.יחד עם זאת, ישנם ילדים שאצלם גמילה בלילה מתאחרת יחסית לנורמה ובמקרים אלו ניתן להסתייע במספר שיטות. כמו כן, כדאי לקרוא ספרים מקצועיים העוסקים בתחום, כדוגמת ספרו של ד”ר ברוך קושניר “המדריך המלא לגמילה מלאה”, שבו גם יש תכנית מפורטת וסדורה למהלך גמילה מחיתולים בלילה.

 

כיצד ניתן לסייע לפעוט להיגמל?

בראש ובראשונה, יש לזכור כי גמילה בלילה מחיתולים איננה “חייבת” להתרחש עד מועד מסוים ולכל ילד יש את הקצב שלו. יחד עם זאת, בהחלט ניתן לסייע לפעוט על ידי נקיטה בגמילה יזומה על ידי ההורים, המתבטאת בהסרה של החיתול לפני כניסה לשנת לילה. מעבר לכך, אין לבצע התערבויות מיוחדות כמו לקחת את הפעוט לשירותים או להגביל אותו בשתייה לפני שהולך לישון. ישנו סיכוי טוב שעצם פעולה זו, של ללכת לישון ללא בלי חיתול תעודד את מהלך הגמילה, וזאת במקביל לנקיטה באותה השיטה (הסרת החיתול) לאורך שעות היום. במידה שהפעוט כבר נגמל לחלוטין מחיתולים לאורך שעות היום, אך עוד יש הרטבה בשעות הלילה, ניתן כמובן להסיר את החיתול בלילה ולהתקדם בהדרגה כמתואר להלן.

גמילת לילה בגיל 3

כאשר הגמילה מתאחרת, רצוי לבדוקאת מוכנות הילד בכל אחד מהתחומים הבאים:

  1. תחום פיזיולוגי– זיהוי תחושת הלחץ המתפתחת כאשר שלפוחית השתן מלאה.
  2. תחום פיזי– פיתוח מיומנות מוטוריקה עדינה וגסה, לדעת להוריד חלק תחתון וללבוש אותו בחזרה.
  3. תחום רגשי– כאשר הילד מביע רצון לחקות המבוגרים ממנו ומרגיש צורך לנהוג בדומה להם.
  4. תחום תפיסתי– מוכנות של הבנה ותפיסה כי כאשר השלפוחית מלאה, יש להתנהג בהתאם, איפוק עד הגעה לאסלה וריקון הנוזלים.

לא פעם, לאורך מספר ימים ועד שבועיים ההורים מבחינים כי מספר הלילות היבשים הולך וגדל באופן הדרגתי, מה שמסמן על מהלך מוצלח של גמילה ויש להמשיך בכך. אך, במקרים בהם הלילות נשארים רטובים גם לאחר שבועיים, מומלץ לסייע לפעוט על ידי זמזם אלקטרוני. יש להדגיש כי הטיפול באמצעות הזמזם מיועד עבור גמילה מחיתולים בלילה בגיל 3 ולא לפני כן, שכן זה הגיל פחות או יותר שבו מגיעים בממוצע לשליטה על שלפוחית השתן, ואפשר ליישם את השיטה גם אם הפעוט עודו לובש חיתול.

בנוסף למוכנות הילד, יש לשים דגש גם על מוכנות ההורים, אשר תקבע במידה גבוהה את אופי ומידת הצלחת התהליך. כאמור, במידה וההורים לא מוכנים, התהליך יכול להיות קשה ומתסכל. כמובן שהדבר כלל לא אמור להיות כך, תהליך הגמילה צריך להיות נעים וזורם. אז לפני שאתם מחליטים להתחיל בתהליך גמילה עם ילדכם, לא משנה באיזה גיל- עליכם לגייס את כל המשאבים הפנימיים שלכם, בעיקר פניות רגשית וסבלנות. גמילה מהווה גורם משמעותי בעיצוב הדימוי העצמי והביטחון העצמי של הילד שלכם, לכןעשו הכל על מנת שילדכם יקבל חווית גמילה חיובית ויעילה.

גמילה מחיתולים בלילה בגיל 3

גמילת לילה בגיל 3- איך עוד אפשר לעזור?

כאמור, יש לגבש פעולה לפי תכנית ברורה כפי שהוצעה לעיל, או המצויה בספרו של ד”ר ברוך קושניר, כאשר שני ההורים שותפים לה. כדאי עוד לפני שמתחילים לחשוף את הילד/ה לקלטות וספרים העוסקים בנושא זה, שכן כך מחזקים את המודעות וההיכרות עם נושא הפרידה מהחיתול והמעבר לאסלה. כמו הספר והמחזמר “האסלה הקסומה”. מדובר במחזמרשסייע לאלפי ילדים בתהליך הגמילה מחיתולים וכך, המעבר לשימוש באסלה הפך לפשוט ומהיר יותר. באמצעות המחזמר ההורים והילדים נחשפים למגוון המכשולים והאתגרים שהם עשויים להיתקל בהם בתהליך הגמילה, כגון פספוסים, ומלמד כיצד להתגבר ולהימנע מהם בעזרת רעיונות יצירתיים.

מלבד זאת, רצוי לשתף בתכנית עוד גורמים שעשויים להיות מעורים בגמילה, החל בגננת בגן, דרך סבא וסבתא, האחים הגדולים וכדומה. וכדי להקל עליכם (וגם על ידיכם), כדאי לקנות מוצרים ששומרים על הניקיון כמו סדינית הפלא, מגן מזרון ועוד פריטים המוצעים בחנות האתר שלנו.

במידה וגמילה הלילה התאחרה, אנו ממליצים להיכנס ולקרוא את כללי עשו ואל תעשו של מרפאת ד”ר ברוך קושניר. כמו כן, מוזמנים אל מרפאתנו, עם ניסיון מעל שלושים שנות ניסיון במתן עזרה מקצועית בנושא גמילה מחיתולים. שיטות הטיפול שלנו מתחדשות ומתעדכנות כל העת, לצד מחקר ואף פרסום מאמרים בספרות המקצועית. צוות המרפאה הם פסיכולוגים אשר עובדים בהדרכתו וליוויו של ד”ר ברוך קושניר. כמו כן, הם בעלי הכשרה והתמחות בתחום טיפול בבעיות הרטבה ושליטה בסוגרים. חשוב לציין כי במרפאתנו עושים שימוש באמצעים טכנולוגיים, בין המתקדמים בעולם. בשל כך, ניתן לבצע התאמה אישית של כל מכשיר לכל צורך של המטופלים.

הצוות המקצועי שעובד במרפאתנו יעניק לכם הדרכה מפורטת, ליווי, הדרכה ותמיכה לאורך כל תקופת הטיפול. בנוסף לפגישות המעקב שיש לבצע במרפאה, אנחנו זמינים עבור המטופלים בכל שאלה באמצעות הטלפון והאינטרנט. לקבלת מידע נוסף וקביעת תור לייעוץ מקצועי או לקבלת אבחון,חייגו 03-6255255.

דילוג לתוכן