03-6-255-255

גמילה מחיתולים – הפחד לעשות קקי

 

אחת המשימות ההתפתחותיות המרכזיות של פעוטות היא להגיע לשליטה על שלפוחית השתן והסוגרים, דבר המתבטא בסופו של דבר בגמילה מחיתולים. מטבע הדברים, כל ילד מתקדם בקצב משלו במישור התפתחותי זה, חלקם מהירים יותר ואחרים פחות. כאשר עובדים עם ילדים על גמילה מחיתולים, הפחד לעשות קקי בסיר, בישבנון ובוודאי באסלה מופיע לעיתים קרובות. תמיכה של ההורים והסתייעות בחומר מקצועי יכולה בהחלט לסייע.

 

כיצד אפשר לעזור לילד

 

כאמור, בתהליך גמילה מחיתולים פחד מקקי בסיר, בישבנון או אסלה יכול להופיע. ניתן לעזור לילד על ידי תמיכה, הסחת הדעת בעת הישיבה על הישבנון, הסיר או האסלה, מתן חיזוקים ושבחים ועוד. על מנת לסייע בצורה נכונה, הדרגתית ותומכת ניתן להסתייע בספרות מקצועית:

 

 

 

עזרה מקצועית נוספת

 

לעיתים הקושי להיגמל מחיתולים הינו עקשני יותר ומגיע לכדי חרדה של ממש מפני ישיבה על האסלה לצורך התפנות. מקרים אלו עשויים להיות מלווים גם בעצירות ובחוסר שליטה על פעולות המעיים. במידה ואתם חשים כי לילד יש קושי אמיתי ומשמעותי להיגמל מחיתולים, עם פחד עז לעשות קקי שלא בחיתול, כדאי לפנות אל המרפאות של ד”ר קושניר. בפגישת האבחון הראשונית תיבנה תוכנית טיפול אפקטיבית בת מספר שבועות, ותזכו לכל התמיכה הנדרשת עד להשלמת הגמילה לחלוטין.

 

את המדריך לגמילה מחיתולים ואת הסרט “האסלה הקסומה” תוכלו להזמין דרך החנות שלנו. למידע נוסף בנושא ולקביעת פגישת היכרות ואבחון במרפאה, הנכם מוזמנים להתקשר לטלפון 03-6-255-255.

דילוג לתוכן