03-6-255-255

גמילה מחיתולים בגיל 4

בדרך כלל, מהלך הגמילה מחיתולים מסתיים עד גיל שנתיים וחצי, ובו הילד לומד לשלוט על השרירים, הסוגרים ופעולת המעיים. יחד עם זאת, ישנם ילדים רבים שמסיבות שונות “מושכים” את הגמילה מחיתולים או “נתקעים” במהלך הגמילה עד גילאים מבוגרים יותר. למעשה, יש ילדים שעימם צריך לעבוד על גמילה מחיתולים בגיל 4 ואפילו מעבר לכך, כאשר להורים ברור כי קיים קושי מהותי שיכול לנבוע בין היתר מחרדה מפני ישיבה על האסלה, או מסיבות אחרות.

 

בין אם מדובר בגמילה מחיתולים בלילה בגיל 4 או בגמילה מחיתול שנלבש לכל אורך היום, חשוב לדעת שקיימים אמצעים שיכולים לסייע לכם. כמו כן, חשוב לזכור שקיימים הבדלים, ולפעמים הבדלים מהותיים, בין ילד לילד – למשל אם מדובר רק בבעיית הרטבה בלילה, בעיית קקי, אנקופרזיס, עצירות וכדומה. לכן יש להבין היטב מה בדיוק המצב עם תהליך הגמילה ובמידת הצורך לפנות לאבחון ולטיפול מקצועי במרפאות של ד”ר ברוך קושניר. במרפאות מוצע תהליך קצר בן מספר שבועות, שעשוי לכלול גם ליווי יומיומי של ההורים, עד לגמילה מלאה. כל זאת בהתאם לאבחון.

 

לפני טיפול במרפאה

לצורך גמילה מחיתולים בגיל 4 ניתן להסתייע באמצעים שונים, עוד לפני קבלת הטיפול שלמעשה מבוסס על הדרכה להורים וביצוע פעולות על ידיהם עם הילד בבית. כך למשל, קיימים חומרים כתובים כמו “המדריך המלא לגמילה מחיתולים” של ד”ר קושניר, וכן הסרט “האסלה הקסומה” בהפקתו. מעבר לכך, כתלות במצב ישנם אמצעים שיכולים לסייע בשמירה על ניקיון ובהפגת המתח סביב הנושא, כגון סדינית הפלא וציפת ניילון.

 

מלבד זאת, כדאי מאוד לקרוא טיפים והמלצות המובאים באתר שלנו ועל ידי גורמים מקצועיים נוספים, אשר יכולים להועיל מאוד ולגלות שיטות וגישות שטרם ניסיתם. כך לדוגמא, כאשר ילד עומד להיכנס לגן חובה, ובוודאי אם הוא כבר נמצא שם, רבים מההורים נוטים להילחץ ולנסות לזרז את תהליך הגמילה. ואולם, חשוב שתראו את הלחץ הזה בתוך עצמכם ולא תעבירו אותו אל הילד, מפני שהדבר בוודאי לא יועיל להתקדמות בגמילה. באותו האופן, מומלץ להימנע ככל הניתן מעימותים עם הילד או מלכעוס על באופנים שונים. גם חשוב להימנע לגמרי מהשפלתו של הילד, בין אם באופן עקיף או ישיר, שכן הדבר אינו מסייע בכלל ואף מזיק לביטחונו ולדימוי העצמי של הילד.

 

ישנן עוד המלצות רבות נוספות עבור גמילה מחיתולים בגיל 4. למידע נוסף בנושא ולקביעת פגישת היכרות ואבחון, הנכם מוזמנים להתקשר לטלפון 03-6-255-255.

 

 

דילוג לתוכן