03-6-255-255

גמילה מחיתולים בגיל מאוחר

אם אתם קוראים את השורות האלו, סביר להניח שמהלך הגמילה מחיתולים של ילדכם לא עבר בצורה “חלקה”, ולמעשה טרם הסתיים. אנו מניחים שניסיתם גישות שונות לגמילה, שאולי אפילו עבדו עם ילדיכם הקודמים, אך כעת מסיבה זו או אחרת הילד מתקשה להיגמל. אם כך, הבשורות הטובות הן שאתם יכולים להירגע: כל הילדים נגמלים בסופו של דבר מחיתולים.

 

יחד עם זאת, אין הדבר אומר שיש להזניח את התהליך, נהפוך הוא: ככל שעובר הזמן כך גמילה מחיתולים בגיל מאוחר מעוררת יותר קשיים, הן בעולמו הפנימי של הילד והן ביחסיו הסביבתיים. לכן, בלי להילחץ ובלי לכעוס, עזרו לילד במהלך החשוב הזה, היו שם בשבילו, יישמו את ההמלצות והטיפים של אנשי המקצוע, ובמידת הצורך פנו לעזרה באחת המרפאות של ד”ר קושניר.

 

מה עוד אפשר לעשות?

נכון, גמילה מחיתולים בגיל מאוחר היא אתגר משותף לילד ולהורה. ואולם, לא פעם קיימים בקרב ההורים קוצר רוח ותחושת לחץ, אשר אינם תורמים לתהליך. על כן, אנו ממליצים לכם קודם כל להירגע ולזכור שמהלך התפתחותי זה יעלה יפה בסופו של דבר, גם אם התעכב בינתיים יחסית לנורמה.

 

הדבר הראשון שאנו ממליצים לעשות הוא להסתייע בחומרים מקצועיים, למשל “המדריך המלא לגמילה מחיתולים” של ד”ר ברוך קושניר, אותו ניתן להזמין כבר עכשיו דרך האתר. בנוסף, חשוב מאוד להכין תוכנית ברורה ומגובשת ששניכם מסכימים עליה, מבינים אותה ומתגייסים לפעול על פיה. בספר “המדריך המלא לגמילה מחיתולים” שחיבר ד”ר קושניר תמצאו תוכנית עבודה סדורה ומפורטת, ובהחלט ניתן לפעול על פיה. יחד עם זאת, יש לזכור כי כל ילד עשוי להגיב לשיטות שונות באופן שונה, ולכן שמרו על גמישות. בנוסף, אם הילד טרם נחשף לספרים וקלטות בתחום, למרות גילו המאוחר, אנו ממליצים בחום להפגישו עימם – למשל עם הסרט “האסלה הקסומה” שהפיק ד”ר קושניר.

 

בכל מקרה, חשוב לזכור כי גמילה מחיתולים בגיל מאוחר, ולמעשה בכל גיל, איננה תמיד ליניארית. לא פעם יש האטה בהתקדמות ואף נסיגות, ואפילו צורך להפסיק את התהליך ולחזור אל החיתול, לכן ציינו לעיל שכדאי לשמור על גמישות. ולא רק הגמישות חשובה כי אם גם הרגש שאתם משדרים אל הילד, של תמיכה ועידוד להבדיל מלחץ וכעס, דבר הניכר הן בשפת הגוף שלכם, הן בטון הקול שלכם והן בתוכן הדברים.

אם אתם חשים שלמרות המאמצים אין התקדמות סבירה, הנכם מוזמנים לקבוע פגישת היכרות ואבחון במרפאות ד”ר קושניר טלפון 03-6-255-255.

דילוג לתוכן