03-6-255-255

בעיות גמילה מקקי – סיוע מקצועי

 

בעיות גמילה מקקי עשויות להיות מורכבות מהיבטים רגשיים ופיזיים כאחד, וככל שבעיות אלו נמשכות והילד גדל כך גם גדל התסכול, הדאגה של ההורים, ביטחונו העצמי של הילד נפגע, ותגובות הסביבה נעשות פחות סובלניות וסלחניות. על כן, חשוב מאוד לפעול בצורה רגישה, תומכת, מעודדת ומעצבת התנהגות ועדיף בליווי ספרות מקצועית תומכת ובהמשך, במידת הצורך –  גם באנשי מקצוע בעלי התמחות מיוחדת בתחום.

 

במרפאות ד”ר ברוך קושניר עובד צוות מקצועי נרחב של פסיכולוגים בעלי תואר מסמך או תואר ד”ר בפסיכולוגיה, אשר כולם עברו הכשרה לבעיות שליטה בסוגרים אצל ילדים. הצוות מטפל בין היתר בקשיי גמילה מקקי ועובד בשיתוף פעולה מלאה וקרוב עם ד”ר קושניר, בליוויו ותחת הדרכתו.

 

כיצד מתבטאות בעיות גמילה מקקי

 

קושי בגמילה מקקי עשוי להתבטא באופנים שונים בהתאם לגיל הילד, אישיותו ומרכיבים נפשיים ופיזיולוגיים של המצב. כך למשל, הבעיה יכולה להתבטא בכל שהילד מתנהל לאורך היום בלי חיתול, משתמש בשירותים לגמרי לבד בשביל להטיל שתן, וייתכן שבשנת הלילה הוא כבר יבש. ואולם, אם הוא מרגיש צורך להתפנות הוא יבקש חיתול לשם כך, דבר המעיד על חרדה מפני ישיבה על האסלה לצורך התפנות, ולכן החיתול משמש תחליף. ישנם ילדים שמסכימים לשבת על האסלה ולנסות לבצע יציאה אולם הדבר אינו עולם בידיו, ואילו אחרים אינם מסכימים להתקרב לאסלה. על פי רוב, לילדים אלו יש שתי יציאות מלאות או יציאה אחת מלאה ביום.

 

כיצד עוזרים לילד?

 

כאמור, גמילה מקקי מצריכה לפעמים הסתייעות בספרות מקצועית ואף באנשי מקצוע. במידה שאתם מרגישים כי יש צורך בסיוע מקצועי הנכם מוזמנים לפנות אל מרפאות ד”ר ברוך קושניר, שם תיפגשו עם ד”ר קושניר שיאבחן את המצב. בהתאם לכך תקבלו הנחיות לעבודה עם הילד בבית ובמידת הצורך גם ייקבעו פגישות הדרכה נוספות ואף יינתן ליווי טלפוני קבוע של אחד הפסיכולוגים בצוות. הטיפול עשוי להיות שונה מילד לילד. כך לדוגמא, אם מדובר בבעיה דרמטית יותר הנקראת אנקופרזיס, הרי שמטרת הטיפול תהיה להכחיד את החרדה מפני הטלת צואה באסלה. זהו טיפול התנהגותי שבו בצורה הדרגתית ומתונה מביאים לשחור התלות מהחיתול, וזאת מבלי למנוע ממנו את החיתול באופן חד ופתאומי.

 

חשוב לדעת כי לבעיות גמילה מקקי בהחלט קיים חומר מקצועי והתערבויות שיכולות לעזור, כמו גם טיפול יעיל במרפאות של ד”ר ברוך קושניר. למידע נוסף בנושא ולקביעת פגישת היכרות ואבחון במרפאה, הנכם מוזמנים להתקשר לטלפון 03-6-255-255.

דילוג לתוכן