03-6-255-255

גמילה מחיתולים בגיל 3 – מה חשוב לדעת?

בעשורים האחרונים,ניתן לראות איחור בגיל הגמילה מחיתולים. ילדים רבים מתחילים את אותו רק בגיל 3 ולעיתים אף מאוחר יותר.אחת הסיבות לכך היא שבעבר, הרוב המוחלט של האימהות היו בבית, גידלו את הילדים והיו פנויות יותר לתהליכים ארוכים וסבלניים.

בעקבות כך ובעקבות חוסר היעילות של מכונות הכביסה וקיומם של חיתולי בד בלבד, הורים רבים העדיפו מחוסר ברירה, לגמול את הפעוט בגיל מוקדם.אמנם, התהליך ארך זמן ממושך יותר, אך מצד שני הוא הסתיים לרוב הרבה לפני גיל 3.

כיום ברוב משקי הבית בישראל, שני בני הזוג עובדים במשרה מלאה והילד נמצא במסגרת חינוכית יום שלם. בנוסף, קיומם של חיתולים חד פעמיים המבוססים על טכנולוגיות חדשניות תורמים לגמילה מחיתולים בגיל מאוחר יחסית.

מהן ההשלכות של גמילה מאוחרת? מה קורה אם ילד מסרב להיגמל? זאת ועוד, במאמר הבא.

למידע נוסף לחצו כאן
 

אתגרי גיל שנתיים- גיל ה’מרד’ הראשון

גיל שנתיים ידוע כגיל בו הפעוטות מתחילים להתפתח ולדרוש עצמאות ובעצם מגיעים לגיל ההתבגרות הראשון. הם מפתחים דעה עצמאית לגבי ביגוד והרגלים ומייצרים עימותים כמו על צבע הגרביים והאם אפשר ללבוש לגן את חליפת החתונה של הדוד.

קפיצת הגדילה הזו, היא אבן דרך בבניית האישיות העצמאית שלהם ובפיתוח המודעות לעצמם ולסביבה. זו התפתחות מרגשת ומרתקת, אך גם מאתגרת מאוד עבור ההורים.

לאור האיחור בגיל הגמילה, נוצרים אתגרים רבים כתוצאה מההתפתחות של הילדם וצרכיהם הרגשיים. הגמילה נעשית מורכבת יותר והילדים לא תמיד משתפים פעולה עם התהליך.

גמילה מחיתולים בגיל 3

גמילה מחיתולים בגיל -3 הילד מסרב להיגמל. למה?

ישנן כמה סיבות לסירוב של הילד לתהליך הגמילה ולהתנגדויות , אלו המרכזיות שבהן:

 

גמילה מחיתולים בגיל 3- פתרונות למניעה וטיפול בסירוב

  1. כמו תמיד, מניעה היא הפתרון הראשון, המועדף והטוב ביותר. הכנה טובה המותאמת לילד ומתווכת לו את התהליך, חוסכת קשיים הנובעים מתקשורת לא מספקת ועוזרת להורים להבין את ילדם. במקרה של ילד רגיש מאוד,הכנה טובה תגרום לו לתת בהורים אמון, תסייע לו לבקש לעזרה ולצלוח ביחד את האתגרים החדשים.
  2. תמיכה ועידוד רב- יכולים לעזור לילד בתהליך ולרתום אותו לגמילה מרצון. העידוד מעצים ומעודד אותו, על ההתקדמות והמאמץ שהוא עושה כדי להצטרף ל’גדולים’.
  3. אפשרות לבחור- השארת בחירה כל שהיא בידיו של הפעוט, מאפשרת לו להרגיש גדול ולהחליט על עצמו. היא מאפשרת גם להורים, להמשיך את תהליך הגמילה במינימום חיכוכים וקשיים. את האפשרויות, כדאי להציג בפניו בשאלות כמו האם הוא רוצה לשבת על האסלה או בסיר? איזה תחתון הוא בוחר? האם הוא רוצה לשמוע סיפור בזמן עשיית הצרכים? ועוד.
  4. שיתוף פעולה והגדרת קו פעולה אחיד-המשפחה והצוות החינוכי בגן המטפלים בו גם הם- סוללים לילד דרך אחת, וחוסכים הרבה התנגדויות הנובעות מבלבול.

במקרים פיזיולוגים, לעיתים ההמלצה היא להפסיק את הגמילה ולחזור שוב לתהליך מאוחר יותר, כשהילד בשל ומוכן. אם יש בעיה פיזיולוגית שלא נפתרת במהלך זמן של שבועות או חודשים, יש ללכת להתייעץ עם רופא או פסיכולוג המומחים בתחום הגמילה, כדי לעזור לילד ולחסוך ממנו תסכולים שאינם באשמתו.

גמילה מחיתולים בגיל 3 הילד מסרב
מרפאות ד”ר ברוך קושניר– מומחה לקשיים בגמילה

ד”ר ברוך קושניר, מייסד המרפאה הוא בוגר תואר ראשון בפסיכולוגיה מאוניברסיטה העברית בירושלים, תואר שני בפסיכולוגיה קלינית ודוקטורט בפסיכולוגיה רפואית באנגליה. משנת 1982, הוא מקדיש את פעילותו למחקר וסיוע לילדים עם בעיות הרטבה, חרדת אסלה, עצירות, התלכלכות וטיפול בבעיות הקשורות בגמילה מחיתולים.

כיום, ד”ר קושניר נחשב לאחד מהמומחים המובילים בישראל לטיפול בהרטבת לילה.

הצוות המקצועי במרפאה מורכב מפסיכולוגים קליניים המנוסים בעבודה עם ילדים. כל אחד מאנשי הצוות, הוא מומחה בטיפול בבעיות שליטה בסוגרים בקרב ילדים.

בשיתוף פעולה ועבודה צמודה, אנו עושים ככל שניתן, על מנת לסייע בצורה המיטבית והרגועה ביותר לילדים בכל גיל ועם כל בעיה.כל ילד וילדה המגיעים למרפאה שלנו, מקבלים טיפול המותאם במיוחד עבורם וליווי אישי בתהליך הגמילה וברכישת הרגלי ניקיון אישיים.

לקבלת ייעוץ מקצועי או להתאמת טיפול או למענה על שאלות, הינכם מוזמנים לפנות אלינו בטלפון 03-6255255.

דילוג לתוכן