03-6-255-255

בעיות ביציאות

ביצוע יציאות בחיתול בלבד

במקרים אלו, הילדים מתנהלים במהלך היום ללא חיתול. הם משתמשים בשירותים באופן עצמאי לחלוטין לצורך הטלת שתן. בשנת הלילה חלקם יבשים וחלקם עדיין מרטיבים. הם לא מלכלכים כלל את הבגדים בצואה. כאשר הם מרגישים צורך להתפנות הם מבקשים חיתול ובו הם מתפנים. ילדים אלו חרדים מהתפנות בישיבה על האסלה אך משתמשים בחיתול באופן מלא כתחליף לאסלה. חלקם מוכנים לשבת על האסלה ולנסות להטיל בה את צואתם אך אינם מצליחים בכך, וחלקם אינם מוכנים כלל להתקרב אל האסלה. יש להם בדרך כלל יציאה אחת או שתיים מלאות ביום. מטרת הטיפול במקרים אלו היא להכחיד את החרדה מהטלת צואה באסלה. הטיפול כאן מבוסס על גישה התנהגותית דה-סנסיטטיבית שעל-פיה באופן מתון והדרגתי משחררים את הילד מהתלות בחיתול. במקרים אלו חשוב מאוד לעודד את הילד להמשיך ולהשתמש בחיתול לביצוע היציאות. ניסיון למנוע ממנו את החיתול באופן חד ופתאומי מוביל בדרך כלל להתאפקויות ממושכות ולמצוקה פיזית ונפשית קשה של הילד.

יציאות מלאות בבגדים

מקרים אלו דומים למקרים של הטלת צואה בחיתול, בהבדל אחד שהם מבצעים את היציאות שלהם בבגדים. יש להם בדרך כלל יציאה או שתיים מלאות ביום. חלקם מבצעים את היציאות רק בבית וחלקם גם בגן הילדים, בבית הספר, במקומות ציבוריים ובבתים של אחרים. חלקם מבקשים להחליף בגדים מיד אחרי וחלקם – לא מבקשים זאת. חלקם משתפים פעולה כאשר מציעים להם להחליף בגדים וחלקם מסרבים ואף מתכחשים לעצם היציאה בבגדים.

ביצוע יציאות קטנות וחלקיות פעמים רבות במהלך היום

מקרים אלו דומים אף הם למקרים האחרים, אלא שכאן יש ילדים המבקשים החלפת בגדים מיד עם ביצוע היציאה, אבל רובם ממשיכים להתהלך עם הצואה בבגד. לעתים קרובות, כאשר מסבים את תשומת ליבם לצורך להתנקות ולהחליף בגדים, הם מתכחשים, מסרבים להמשיך את פעולת היציאה על האסלה ומסרבים להחליף בגדים. בדיקת רופא וצילום רנטגן יראו בדרך כלל נוכחות של עצירות מתמשכת הגורמת מצוקה רבה לילד ומחבלת בתפקודו. אצל ילדים אלו ניתן גם לצפות בבטן נפוחה באופן תמידי.

עצירויות מתמשכות של מספר ימים

ילדים אלה משתדלים להימנע לחלוטין מביצוע יציאות. הם צוברים עצירות הולכת ומחריפה עם הזמן ועושים הכול כדי לשמור את הצואה בתוך הגוף. עם החמרת העצירות, הולכת ומחריפה גם מצוקתו של הילד המביאה אותו לפעמים למצב של שכיבה וחוסר יכולת לנוע. המצוקה מסתיימת לאחר מספר ימים ביציאה קשה מאוד וכואבת. במקרים מסוימים, ההורים נאלצים לפנות עם הילד לקבלת סיוע בחדר מיון

דילוג לתוכן